torsdag 22 november 2012

Percy Jackson - Född Till Hjälte

Hello people!

Under höstlovet så såg jag Percy Jackson och kampen om Åskviggen.
Den filmen utspelar sig på den Första Percy Jackson boken fast hela filmen är typ påhittad. :s
Även om vissa saker är lika så har "filmmakarna" hittat på något helt knäppigt som det inte alls handlar om i boken. 
Men filmen var superbra och jag älskar den.
BLA BLA BLA.
Och så lånade jag boken och blev kär i den med en gång. 

Percy Jackson har ADHD och dyslexi, och han vet mycket väl att hans verklighetsuppfattning inte är som alla andras.. Men det som händer honom när skolan är på studiebesök i New York... det är bara för mycket! Plötsligt förvandlas hans elaka mattelärare till ett monster, ett riktigt monster som inte vill något annat än att ta livet av honom. Bokstavligen!

Snart börjar andra oförklariga saker att hända honom, och till sist måste hans mamma berätta sanningen. Sanningen om vem hans far egentligen är. Och Percy upptäcker att han inte är ensam om att se världen på ett annorlunda sätt. Han är född till hjälte - och den ende som kan rädda Jorden undan ett krig värre än alla tidigare.

För det första, boken baserar på ANTIKENS GUDAR! :D
Den är helt enkelt SKITBRA och jag har redan läst ut Bok 2. Och jag står i kö på bok 3. 
Hoppas den människan som har den läser snabbt. :c

LÄS DEN
Jag vet att jag bara läst den en gång, och därför inte hittat så många fel med den så den får
5 av 5
// Erica <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar