onsdag 6 mars 2013

Min pappa är snäll och min mamma är utlänning

Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson är en underhållande och välberättad bok. Den handlar om Alicja som försöker stå ut med sin polska mamma. Hennes mamma är inte som andra mammor, 1.Hon smugglar illegalt in hantverkare från Polen. 2.Trots att hon jobbar för polisen. 3. Hon kokar mögel och har en köttkvarn. 4. Hon köper smuggel sprit. 5. Hon tror att killar som gillar hästar betyder otur. . . 

Boken är en frisk fläkt jämfört med *host* dagens sorgsna böcker. Den är extremt rolig!//Saga

Du har aldrig tråkigt och även jag, som aldrig skrattar i böcker, fick mig några skratt //Erica

Vi heter Saga & Erica och det här är Tvillingsjälar!!!!!! ( ta det med en nypa salt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar