söndag 22 juli 2012

Ett hus utan speglar

Hej hej! Jag (irma) har inte skrivit på ett tag för jag har inte läst så många böcker. Men en bra bok har jag i alla fall haft tid att läsa!

"Ett hus utan speglar" Mårten Sandén


Thomasine och hennes kusiner bor i deras gamla och döende släkting Henriettas hus.
Huset är ett perfekt för att leka kurragömma i. Thomasine  och hennes pappa har varit i Henriettas hus längst av alla. En dag då alla kusiner leker kurragömma så räknar Thomasine. Thomasine får inte räkna så ofta eftersom hon känner till huset bäst. Thomasine hittar femåriga Signe direkt eftersom hon inte hittat ett gömställe. Hon hjälper Signe att gömma sig och låter henne gå in i en garderob. Mitt i natten vaknar Thomasine av att Signe står vid hennes säng.
"Kom! Jag ska visa dig en sak säger Signe."
Signe visar Thomasine till garderben hon gömde sig i. Den garderoben som konstigt nog var låst.
"Vart hittade du nyckeln? frågade Thomasine."
"Flickan gav mig den."

Denna bok var jätte spännande och mystisk. Man ville bara veta mer hela tiden. Hennes kusiner kunde ha problem som sen löste sig för att dem gick igenom "Spegelportalen". Man kan inte berätta så mycket mer än så men jag rekommenderar denna bok starkt!! Den gick ganska fort att läsa så den passar i åldern 10-13 typ. Men den var JÄTTE BRA!!!

// IRMA<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar