lördag 11 augusti 2012

Familjen Considines förbannelse

Familjen Considines förbannelse. Gareth P Jones.

Mariel är en fjorton åring tjej som bor i Australien. En dag hittar hon sin mamma gråtandes i telefonen. Det visar sig att Mariels mormor som hon aldrig träffat har dött, och att Mariel och hennes mamma ska åka till England på begravningen. Och i alla år så har mamman ljugit om att hon var det ända barnet men det visar sig att Mariel har morbröder och kusiner som hon aldrig visste om.
Men när Mariel kommer tilll england så blir hon inte så välkommnad av hennes kusiner. Det är något mystiskt med dem. De vill inte alls ha Mariel där och de tvekar inte ens till att döda den som kommer nära sanningen. Under tio dagar kommer Mariel få bo hos alla sina morbröder och deras barn och allteftersom avslöjas fasanfulla sanningar om släktens förbannelse.


Jag blev lite besviken på den här boken. Jag läste den förra boken av Gareth P Jones och den var jätte bra, men den här var för läskig för mig. Jag kände att den var för mycket beskriven och att det var jätte mycket DÖDA! DÖDA! DÖDA! Fast om man gillar Hungerspelen och inte är lättskrämd så passar den väll bra. Slutet var ganska självklart för mig och jag blev lite besviken på det. Jag blev lite virrig av alla namn och när dem berättade om gener och sånt där. Jag tyckte inte att den var så jätte bra.

// Irma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar