torsdag 9 augusti 2012

Petrini deckarna

Hej hej! Jag tänkte tipsa om två spännande petrinideckare som jag läst!!! :)



Peter och Petra har tråkigt. När Lucy är borta på teaterläger så får de tillbringa sina regniga dagar ensamma i Lund.
Men en dag så upptäcker Peter en liten källarbutik som har aldrig har sett förut. I butiken köper han ett litet svart mynt som  verkar intressant.
Men varför blir den galne  Rosinander så upprörd när han ser Peters mynt att han tar det från honom?
Och varför går det runt munkar i stan? Vad är det för mystiskt med källarbutiken? Och vem är egentligen Lorelei Pumpain?

En spännande bok men den går lite långsamt i början. Man håller på att vela om vem som är skurken och vem som är vem. Den är ganska bra beskriven men i slutet måste man verkligen läsa noga för att  fatta. Jag tycker denna bok var jätte bra!





Äntligen ska Petra och Peter åka till New York för att träffa sin släkt och fira sin trettonde födelsedag. Peter vill helst hålla sig borta från mysterium, men Petra kan aldrig sluta att tycka att allt är mystiskt. Oturligt nog för Peter så börjar mystiken redan på planet från frankfurt till new york. En man vid namn Jeff svimmar på planet förmodligen av allergi och de två männen i solglasögon och kostym dyker upp på alla platser som Petra och Peter befinner sig på. Vad är det tandläkaren vill ha av Jeff och varför blir det inbrott i deras brors ´Max:s lägenhet och  samma kväll hos en dam som också heter Petrini i efternamn. Tydligen så är det Peter alla mystiska personer vill åt. Men varför handlar allt som händer om Petras och Peters mosters bok "Dear Stranger" att göra?

Jätte spännande bok! Kunde inte sluta läsa!! Den bästa petrinideckaren som jag har läst. SÅÅÅ BRAA!!! :)



Jag har också läst: Gömstället, Arvtagaren, Juveltjuven, Gengångaren och Tvillingarna. Men det var länge sen. Jag kan reccensera dem när jag har läst dem igen <3 Håller också på att läsa labyrinten. Hoppas den är bra :)

Haré bäst! FLODHÄST!! //IRMA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar