måndag 19 mars 2012

BH:ar Bröllop och besvärjelser

Detta är en av mina absoluta favoritböcker, den är så himla rolig varje gång!

 Huvudkaraktären Rachel är så himla charmig när hon råkar ut för alla slags problem, till och med magiska... För det är nämligen så att Rachels syster Miri är en häxa (även deras mamma är en häxa) och Rachel ser såklart direkt alla grymma fördelar, Popularitet, Fester , att komma med i skolans dans/mode visning fast hon inte har någon taktkänsla..ALLS! Men Miri vill inte trolla förrän hon är klar med sin undervisning, men hon går med på att trolla för att stoppa bröllopet mellan deras pappa och hans nya flickvän. Och en besvärjelse leder till en till och en till och några till och.... Ja ni förstår. Och allt går inte riktigt som dom tänkt sig! Och vad händer när deras mamma får reda på att de har trollat i smyg? Ja du ta och läs boken vettja!
Kram Ellen

2 kommentarer:

  1. Hejsan, hoppas det gick bra att jag gjorde textbakgrunden vit, det var så svårt att läsa texten ;) /Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag absolut! Jag skulle precis ändra den själv ^^ För jag hann inte igår :)

      Radera