söndag 18 mars 2012

När jag vaknar finns du inte

Hejsan! Tänkte ge er ett boktips! Jag älskar den här boken!

När jag vaknar finns du inte  av Cat Patrick handlar om sextonåriga London Lane.

Varje natt suddas hennes minne av dagen ut och kvar blir minnen av framtiden. Korta bildsekvenser som flimrar förbi. Synen av en begravning få henne på fall. Vem kommer dö? Hon själv? Hennes nya pojkvän? London beslutar sig för att gå tillbaka i tiden och ta reda på varför hennes minne faktiskt försvann när hon var fem. Vad hände egentligen då?


Underbar bok. berättad ut jag-form och det är känns annorlunda att veta saker som hon glömt. Kan vara lite förvirrande ibland men nämn en bok som inte är det. Är väldigt spännande och annorlunda från andra böcker jag läst. Jag rekommenderar den starkt!
Ha det bra!
Erica (med c) <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar