tisdag 10 april 2012

Revolt

Halloj där ute i världen! Här kommer mina funderingar om Revolt

_______________________________________________

Jag läste ut Revolt, den tredje delen i Hungerspelen, för några dagar sedan. Jag måste säga att jag inte fattar varför Hunger spelen är såååååå populär. Okej då de 2 första böckerna är bra.

Men jag måste säga att jag inte gillar Revolt. 

Varför? 

För att den är rörig, allt ska bindas ihop och det blir bara konstigt tycker jag. 
För det andra tycker jag hon väljer fel kille, 
inte för att jag egentligen har brytt mig om det blir Peeta eller Gale. 
För det trejde, tycker jag epilogen var helt onödig. Man får inte ut något av den delen och den blir lite för konstig helt enkelt.
För det fjärde så består mer än halva boken av att komma in i handlingen. 
För det femte blir det för mycket av all denna psykisk nerbrytning som karaktärerna får. Jag hatar att alla är helt konstiga och inga som tänker klart.

Nu är det ju så att jag vet att sjukt många älskar de här böckerna. Nu när jag har läst den sista och kan tänka på hur de andra också var kan jag bara tänka: Varför?! 

Varför blir just de så berömda och populära när det finns hundra andra böcker som kan vara bättre?

Tro nu inte att jag hatar Hungerspelen! För det gör jag inte. Det är bara det att jag hade förväntat mig så himla mycket mer av den!

Revolt får 2 av 10 i betyg (Om ens det!). De andra delarna är betydligt bättre!

























_________________________________________________

Hoppas alla ni Hungerspels människor där ute i världen inte hatar mig efter det här!

//SAGA


1 kommentar:

  1. Såklart vi inte hatar dig!! Du är för snäll för att man ens skulle kunna försöka!
    Aja, jag tycker Revolt är jättebra, men det här är ju inte mitt inlägg..

    // ErIcA

    SvaraRadera