tisdag 24 april 2012

Hallå + bra bok

Hallå, hallå i stugan!
Ber om ursäkt för att vi ej har uppdaterat!
Min ursäkt: Skolan :)

Okej Här kommer denna väldigt berörande bok.

Kasta syra av Monica Zak

Kasta syra handlar om Marzia. Hon bor i en by i Bangladesh. Det finns en pojke i hennes by som vill gifta sig med henne, men hon vill inte.. Marzias pappa tackar nej när pojken och hans pappa kommer och friar. Marzia ska gå färdigt skolan, säger han.
Pojken, som är van vid att få som han vill, hämnas genom att kasta syra i Marzias ansikte så det blir förstört.

Det är en väldigt fin och berörande bok! Den är skriven ur jag-form och är sådan att i början fattar man inte så mycket men efter att ha läst ungefär halva boken förstår man allt. Den delen av boken är vad som hände när pojken kastade syra på henne och resten av vad som hände sen.
Jag rekommenderar den starkt!

Jag tänkte att jag skulle börja betygsätta böcker från 1-10 så den här boken får:

Kasta syra av Monica Zak:
7 av 10 

Kul, eller hur!? :D




Ha en bra dag! :)

Kramis //Erica <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar