måndag 30 april 2012

innan jag dör

Jag älskar den har boken bara så att ni vet!

Älskar att läsa böcker om döden, då menar jag inte zombie böcker.
'Utan fina, sorgliga och underbara böcker.
Innan jag dör är just en sådan där vacker bok som jag älskar!

Innan ni läser den förslår jag att ni tvättar bort sminket, om du har det, för annars kommer du se ut som en rabie smittade hund! Inte så kul ...


Innan jag dör handlar om 16-åriga Tess, hon har haft leukemi sedan hon var 12 och vet att hon ska dö. (Leukemi är då blod cancer)
Men innan hon dör har hon några saker hon måste klara av, för hon har nämligen gjort en lista över saker hon ska prova innan hon dör.

Jag måste säga att den var mycket bättre en jag trodde. Man fattar verkligen tycke för Tess och hennes familj, Zoey och hennes pojkvän Adam.
Grät mig nästan igenom hela boken (gråter ganska ofta så.. aaa')
Jag önskar att cancer inte fanns, för jag slår vad om att den här boken stämmer in på någon med tanke på att det upptäcks 1000 nya fall av leukemi i Sverige varje år!

LÄS FÖR TUSAN DENNA BOKEN MÄNNISKOR!










































// Saga ( Sagis)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar