tisdag 1 maj 2012

SPOILER ≈Fatta Eld≈ SPOILER

Hejsan
Vill varna för SPOILER
(Just nu när Hungerspelen är så populärt)

I alla fall, här kommer boken!!

Fatte Eld av Suzanne Collins

Efter att Katniss & Peeta har vunnit Hungerspelen åker de hem till Distrikt 12 och flyttar till Segrarbyn. Efter varje Hungerspel åker vinnaren (och i detta fall, vinnarna) till alla distrikt för att "hälsa på". Men innan de åker på segrarturnén så förstår Katniss att, genom att ta fram bären, har hon skapat ett uppror i vissa distrikt vilket kan leda till revolt. Därför får hon i uppdrag av president Snow att släcka "lågan" som uppstått. Katniss försöker sedan att bestämma sig för att fly till skogs, eller stanna och slåss. Men det är vid det 75 hungerspelet som det omöjliga händer.
Efter som det är en kvartsekelkuvning, som inträffar var 25 år, så händer något riktigt speciellt..




Fatta eld = 8 av 10 poäng



Det lite negativa var att en väldigt stor del av boken var om segerturnén och lite därefter men när slåtterdagen kommer, om du inte redan gör det, så kommer du hata President Snow.
Yeah, yeah. Över till det positiva.
När jag skulle börja läsa Fatta Eld så tänkte jag, vilket jag nu ångrar, att Fatta Eld inte skulle bli lika bra som Hungerspelen, jag menar, nämn en bok som slår Hungerspelen!? Svar: Fatta Eld!
Japp! Den var ÄNNNNNNNU bättre!!!  Och vi får möta Finnick Odair i den ;)
<3<3<3<3<3<3
Fast jag kan inte avslöja vad som gör den bäst, för då förstör jag typ allt!!!

Om du, precis som jag, tycker den är lite tråkig fortsätt då att läsa tills slåttern. Då händer det saker.





Hugs & Kisses
// Erica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar